Міняти твори для виконання чи сприймання заборонено. В де-яких регіонах кажуть про якісь 10%, які на розсуд вчителя можна замінити. Проте ніхто не може зіслатися на якийсь нормативний акт, який би це дозволяв робити. Виходячи з логіки програми, на мою думку, зміни не потрібні. Не можна знайомитися, наприклад, з періодом становлення української масової пісні і вивчати при цьому пісні сучасного періоду. Інакше порушується цілісність уроку, тобто ми знову приходимо до трьох складових уроку музики - нотна грамота, хоровий спів, слухання, які при цьому найчастіше виступали окремими частинами, нічим не пов'язані між собою. Я розумію, наприклад, вчителів музики Криму, які в 4 класі вносять зміни в репертуар, бо тим же татарам не можна підносити українську музику, як "музику мого народу", але в 8 класі такої потреби нема. Урок музики - такий же урок, як і урок математики чи фізики. Ми не можемо міняти програму, бо "пісня не подобається мені чи дітям". В такому випадку математик може не вивчати біквадратні рівняння, бо діти цього не сприймають або йому вони не подобаються.
Я не міняю творів програми. Щоб діти їх сприйняли, треба більше часу приділити їх історії, аналізу. Тобто якимось чином зацікавити. В крайньому випадку, сприйняти твір як таблетку: вона гірка, противна, але прийняти її необхідно.