minus-star: Форум создан в помощь музыкантам, вокалистам и просто любителям музыки...

Информация о пользователе

Привет, Гость! Войдите или зарегистрируйтесь.



зошити з музики - так чи ні?

Сообщений 1 страница 30 из 34

1

Працюю  вчителем  музики  вже більше  20 років. Увесь  цей  час над предметом і  вчителями    проводять  експерименти. Зошити  з музики,  як відомо,  вести не  можна,  а от "ЩОДЕННИК  МУЗИЧНИХ  ВРАЖЕНЬ" самої Корнілової - то  вам  не   "фітькіна грамота"! Читаю вступ до так званого "Щоденника" і сміюсь (хоча  треба плакати). Та ж  сама пані Корнілова (особисто  чула своїми  вухами!)  наголошувала не  раз , що ні в якому разі письмові  завдання  з  музики не  повинні  бути,  ніяких  записів  не  вести, і  при цьому  вимагають від дітей знань (ще й   яких! створюють  купу  різних  тестів,  перевірочих  завдань тощо) від одного уроку в  тиждень! У вступі до свого "дітища"  шановна пані  стверджує , що " зошит взагалі то можна і не  вести,  але  якщо дитина  відчуває  потребу нотувати  свої  думки, почутя, враження від  музики,  то ось  він - щоденник,пишіть, діліться,  дерзайте....". І вона думає,  що  враз восьмикласники навипередки  кинуться усе  це  робити, змагатися,  хто більше і розумніше напише...... Хоча взагалі - то записи  можна ж і не  вести....  Ви б самі  у 13  років  писали б,  якщо  можна не писати?   То  з кого  хочуть  зробити  дурня? перш за  все з нас,  вчителів, бо ми,  як завжди,  усе неправильно розуміємо, що вимагають  "вищІ" органи. А  вони (ті  органи) сидять високо, бачать  далеко!!!
А  як  вважають колеги -  потрібні нам зошити з  музики? варто  вести  дітям  хоча б короткі записи для  того,  щоб  дитя пригидало, про   що говорилося тиждень  тому,  яку  пісню вчили,  як прізвище композитора і назва  того твору. Усі мої знайомі  вчителі заохочують дітей до ведення зошитів, але  з обмовкою  "якщо приїде  комісія і  буде питати про зошти -  то їх немає, ніхто нічого не  пише!"  Цирк та й годі!  Може  разом  переконаємо "вищесидячі органи"  що нам, вчителям -практикам,  краще знати!

0

2

Я працюю вчителем музики більше 20 років. До 5 класу ніяких зошитів! А потім раджу дітям завести зошит для запису пісень. В якому записуємо пісні всі, що співаємо.І по програмі і поза. В дітей збираються так завнні пісенники на 96 сторінок. Дозволяю клеїти портрети любимих виконавців. записувати побажання подруг. тощо.В кого получається, в кого ні. але осередок активних має вже великий матеріал.І коли треба дати якийсь концерт, піднімаємо записи цих "Шаровичків" і вперед! Ще ніколи не програв.

0

3

Нам можна відкривати клуб ветеранів праці!  :D   Тому за традицією: стаж - 30 років, в далекому 83-му не викладав музики, а то все з музикою.
Зошитів на музиці не веду, але не забороняю вести. Якщо дитина хоче щось записати - це її право. Більшість пише імена композиторів, назви творів для слухання, визначення понять (з ППЗ, уроки провожу в комп'ютерному класі, використовую 2 компи, один - для ходу уроку, другий - відкриваю лише композиторів, назви творів, визначення, ілюстрації). Від перевірок цих зошитів не ховаю. Дитина виявила бажання. Сам не примушую, не вимагаю і не перевіряю. Записи ведуть майже всі, частина - ще з молодших класів, тому в декого з восьмикласників зошит - історія вивчення музики за кілька років.
Коли починав працювати в даній школі, років 5 витратив, щоб добитися у всіх нотних зошитів, а зараз 5 років, як зошити не веду, але мами (мої колишні учениці) за звичкою купляють нотні зошити. І ходять за мною другокласники й ниють: "А коли ми будемо писати в цих зошитах?"  :crazyfun:
"Музичні щоденники" - річ непогана, якщо дитина виявила бажання вести записи сама. Це реально для 2-3 учнів з коасу. Не дай Бог зроблять обов'язковими. Як "Робочий зошит вчителя фізкультури"...

Отредактировано RWT (2010-12-15 20:54:40)

0

4

Працюю 5 років, зошитів на уроці музики не веду. Використовую ППЗ, в класі стоїть мультимедійна дошка. Коли не було ППЗ використовував підручники, або друкував слова пісень і роздавав на урок.

0

5

Дякую за підтримку теми, хоча зрозуміла,  що  вона вже  насправді не  актуальна. Для  "ветеранів праці" вона не така вже й  важлива, адже за ті надцять  років   кожен  сформулював  свій  стиль  і манеру  робти.  Молодь освоює  роботу з новітніми засобами навчання, в більшості вже є в  класі  компи ( заздрю, в  кого  хоча б один,  а якщо  аж два - жаба задавить!).  в  мене  немає,  директор мерву  за  зайву лампочку  робить, бо  багато  електроенергії  палимо,  а дай  кожному  ще  компа в  клас - зажиріємо. А він так   ПОЛЕГШУЄ  РОБОТУ  вчителя,  АДЖЕ  СКІЛЬКИ  ЧАСУ  ВИВІЛЬНЯЄТЬСЯ на  спів,  на спілкування  з мистецтвом. А  можливо, наш предмет не  такий  вже важливий,  яка різниця,  знає дитина  того Лисенка  чи Моцарта, чи ні. Інше  мала на  увазі -  аби вчителю  не  компосували мізки,  вигадуючи кожного року  щось нове. Вільна  творчість  вчителя і дитини - ось те, що  врятує школу!!!

Отредактировано ruslana (2010-12-15 22:51:48)

+1

6

Руслана, а якщо Вам спробувати комп'ютерний клас? Я також з Рівненщини і, наскільки мені відомо, комп'ютерні класи в нас є в кожній школі...
І відносно зошитів ще... Методичні рекомендації вже кілька років ставлять на зошитах і домашніх завданнях заборону. Як і на всі письмові роботи. Але це вступає в протиріччя з застосуванням на уроках музики  новітніх освітніх технологій. Ну, скажімо, як використати метод проектів, якщо дитині заборонити брати в руки ручку, якщо не дати конкретного домашнього завдання по підготовці проекту? Я в позаминулому році проводив відкритий урок для творчої групи вчителів музики району. Показував використання ситуативного навчання (конспект на сайті, адреса внизу). В мене діти писали. Були присутні вчителі музики, методист і завметодкабінетом відділу освіти. Урок всім сподобався, хоч я сам в виступі сказав, що порушив дурні приписи відносно письма на уроці музики. Так що, на мою думку, вчитель сам повинен вирішувати, що і в якій мірі робити йому на уроці. Головне - інтерес (а не знання) дітей. Зацікавлена дитина сама знайде інформацію. Знаюча дитина, в якої не буде потреби в цій інформації, швидко забуде те, що їй не цікаве.

Отредактировано RWT (2011-01-04 19:21:13)

0

7

ruslana написал(а):

Дякую за підтримку теми, хоча зрозуміла,  що  вона вже  насправді не  актуальна. Для  "ветеранів праці" вона не така вже й  важлива, адже за ті надцять  років   кожен  сформулював  свій  стиль  і манеру  робти.  Молодь освоює  роботу з новітніми засобами навчання, в більшості вже є в  класі  компи .... А він так   ПОЛЕГШУЄ  РОБОТУ  вчителя,  АДЖЕ  СКІЛЬКИ  ЧАСУ  ВИВІЛЬНЯЄТЬСЯ на  спів,  на спілкування  з мистецтвом.

Тема актуальна.
Маю в розпорядженні проектор, ноутбук, досить непогані активні колонки, використовую ППЗ, презентації, відеофрагменти .... але абсолютно не впевнений, що знання учнів стали кращими, що зросло їхнє бажання пізнати щось нове... 
Пригадується народна приказка "Біг пес через овес... Шкоди нема ні псові, ні вівсові"

+1

8

RWT написал(а):

Руслана, а якщо Вам спробувати комп'ютерний клас? Я також з Рівненщини і, наскільки мені відомо, комп'ютерні класи в нас є в кожній школі...

Працюю в одній  із сільських шкіл неподалік  від  обласного  центру, в школі є  комп ютерний клас,  але... користуються ним лише  на  уроці інформатики і  коли  треба  показати відкритий урок для семінару.Запросто так  директор не дає,  аби не  зіпсували, бо воно ж  усе на  вагу золота. отже зовні  гарна сучасна будівля,    ( до речі,  в минулому році  заклад  увійшов в "100 кращих шкіл України"), а в середині -....  не  повірите, зі ксероксом  проблеми - немає. То що  вже там  комп.

RWT написал(а):

Методичні рекомендації вже кілька років ставлять на зошитах і домашніх завданнях заборону. Як і на всі письмові роботи. Але це вступає в протиріччя з застосуванням на уроках музики  новітніх освітніх технологій.

В принципі, починаючи  тему,  я саме  це і  мала на  увазі. Повірте, за  свій педстаж  перепробувала різне - і зошити, і без зошитів, і пісенники,  і роздатковий  матеріал, і  скарбнички... Оптимального  варіанту так і не знайшла. І погоджуюсь з вами, шановний RWT,

RWT написал(а):

Знаюча дитина, в якої не буде потреби в цій інформації, швидко забуде те, що їй не цікаве.

0

9

З вашого дозволу вставлю і своє слово. Я навчаюся у педагогічному ВУЗі  за спеціальністю "вчитель музичного мистецтва у загальноосвітній школі" і працюю у школі вчителем музики.  Викладач з методики не рекомендувала нам використовувати посібники-зошити під редакцією Сидіра ( за програмою Ростовського) і звісно казала, що вести спеціальні зошити на уроках музики не потрібно, але з суто практичних міркувань (поза лекцією) казала, що зошити потрібні, хоча б для того, щоб записати тему уроку, основні терміни, прізвища композиторів, їх  твори, що  прослуховуються на уроці. Щодо слів пісень, вона  пропонувала аркуші з роздрукованими словами роздавати дітям під час уроку, для того, щоб вони їх потім вкладали у спеціальний блокнот - пісенник. На мою думку - дуже слушна порада, якою вже 3 рік користуюся (звісно не на відкритих уроках)  під час роботи з 5-8 класами.   Вважаю, що урок, навіть урок мистецтва, повинен нести в першу чергу знання. Якщо на  це  не звертають  відповідної уваги, урок перетворюється просто в розвагу, яка забувається вже на наступний день.

0

10

вчителька написал(а):

Вважаю, що урок, навіть урок мистецтва, повинен нести в першу чергу знання. Якщо на  це  не звертають  відповідної уваги, урок перетворюється просто в розвагу, яка забувається вже на наступний день.

цілком згідна! Працюю в школі 20 рік, останні три рока викоримтовуюППЗ, маю в кабінеті комп, але зошит все ж на мою думку потрібен, пора перестати перетворювати урок музичного мистецтва на відпочинок, адже ніхто не скаже що урок скажімо світової літератури це щось легковажне, і зошити там є , і твори пишуть, і вірші обов'язково напам'ять, а чим музичне мистецтво гірше, це та ж  сама культура, то чому неютак легковажати. можемо почути "без вашої музики проживуть!", а що бех хімії, фізики, військової справи не проживуть? Але ці предмети в пошані, і не приведи Господь сказати , що музика важливіша. Може ми самі в цьому винні, бо мовчимо???

0

11

Так дорогенькі, ми самі в тому  винні, що мовчимо!
Хочу  сказати  молодій  колезі  щодо роздрукованих  аркушів з піснями. Пісень класичного зразка типу "Пісня  про  вчительку"  звичайно треба роздрукувати. Але  скільки їх, (тих пісень,) там буде?!  Кожному ж вчителю,  який  себе   поважає, хочеться щоразу  вивчити щось нове, тим  паче що  зараз і справді  з явилось багато  гарних дитячих пісень. Та ви  усю зарплату  будете  витрачати на те, щоб на кожен  урок  роздуковувати  пісні.Маю  цілу паку  таких роздрукованих  аркушів, і ті пісні,  які ще в минулому  році здавались  цікавими,  сьогодні  вже не те. А ще треба  врахувати  смаки дітей - мені  пісенька ніби гарненька,  а  діти її  співати не хочуть ( я про те, що пісенний  матеріал усе -таки орієнтовний. Я  цим  правом користуюсь  сповна). Тому...кожен  вирішує  цю проблемц  по -своєму, а  страждають  усі, бо мовчимо!

0

12

Ця проблема зародилася в високих кабінетах в головах людей, які школу бачили лише під час перевірок, тому мають про урок ідеалістичне уявлення. "Ах, дітки не писатимуть, вони більше розмірковуватимуть про музику, більше її полюблять, краще сприйматимуть..." А про те, що в людини два вуха й тому в одне влітає, а в інше - вилітає, не подумали. Зрештою, музичне мистецтво - навчальний предмет і тому на уроці повинні бути різні види роботи, в тому числі і письмові. Зрештою, повинні бути задіяні різні види пам'яті, про це знає навіть студент-педагог. Проте, писання слів пісень на уроці - це лишня трата часу.
На мою думку, нам треба розділити урок і позакласну роботу. Для уроку в нас є (повинні бути!) підручники, де є всі слова пісень. Міняти пісні на уроках ми не маємо права, тому що це буде відхилення від програми. Десь іде мова про 10%, які вчитель має право міняти, але про це є лише в програмах для початкової школи, для 5-8 класів про це нічого не сказано. Для позакласної роботи слова ми вимушені друкувати, тому що діти - не професійні артисти, з однією піснею виступати не будуть, на кожен виступ їм хочеться нову пісню. Ось і мусимо шукати та роздруковувати.

0

13

Постійно ним не користуюся, але інколи він необхідний.

0

14

ЗОШИТ - стимулятор, катализатор учебной - ученической деятельности!!!
Закон до банальности прост и работает в любых условиях даже мультимедийных и интерактивных!!!
Так как прошел испытание временем!!!
И что самое главное - родители (бывшие ученики) это не отрицают а порой даже навязывают!!!
Как же учиться без зошита???
Имею массу примеров в данной ситуации!!!
Так что есть зошит - есть урок, нет зошита - развлекаловка!!!
С этого года вернул зошити с 3 по 8 классы - все рады!!!
Так что ДЕРЗАЙТЕ УСПЕХОВ ВСЕМ!!!

+1

15

Зошити веду для запису аналізу прослуханих творів, але тільки для того, щоб діти мали змогу піддивитись на тих самих тестах. Мене добиває інше: для чого дітям музична грамота? Ті, кому це потрібно, ходять в муз. школу, а от хто не повяже своє життя з музикою десь примінить в житті знання про дієзи, тоніку та половинну паузу?

0

16

Те, що вмієш та знаєш, -за плечами не носити. Ми працюємо з дітьми, в яких попереду довга життєва дорога. Хто зараз може визначити, що їм згодиться в житті, а що ні? Загальноосвітня школа на те й загальноосвітня, щоб дати загальне уявлення про всі сторони життя. Чому б і не вчити нотну грамоту? Звичайно, не на професійному рівні, як було, але загальне уявлення про ноти треба було б давати. Діти,по своїй природі, допитливі, їх лише треба підштовхнути та націлити, щоб зацікавити.
PS. Ось ми присвятили життя музиці. Скажіть, де ви зустрічалися в житті з синусами-косинусами? Хто рахував кількість пелюсток-тичинок? Де ви вимірювали в житті Архімедову силу? Це нам в житті не пригодилося, то, слідуючи логіці чиновників в освіті від музики, давайте й це відмінимо в школі. Чого ж тоді буде вчити школа?

Отредактировано RWT (2011-01-11 18:38:01)

0

17

МОї УЧНІ  НА УРОКАХ   ВИКОРИСТОВУЮТЬ   ЗОШИТИ І Я ГАДАЮ ЩО ЦЕ ПРАВИЛЬНО  ЗА  ТИЖДЕНЬ  МОЖНА ВСЕ  ЗАБУТИ  А  ТАК  ХОТЬ  ТЕМУ  ПРОЧИТАЮТЬ

0

18

Тетради нужны,тетради важны....А вот началка приобрела рабочие зошити Яскулко...Бесполезнейшая вещь,скажу я вам....Особенно бестолкова для 1 класса..Им бы раскрасить да почёркать--негде...Эти тетради скорее похожи на мини-учебник,причем для взрослых...

0

19

исходя из выше сказанного, тетради нужны (и это понятно), так что по-поводу рабочих тетрадей? они нужны или это просто трата времени и денег? http://mysmiles.ru/super_smilies012.gif

0

20

ruslana написал(а):

А  як  вважають колеги -  потрібні нам зошити з  музики? варто  вести  дітям  хоча б короткі записи для  того,  щоб  дитя пригидало, про   що говорилося тиждень  тому,  яку  пісню вчили,  як прізвище композитора і назва  того твору. Усі мої знайомі  вчителі заохочують дітей до ведення зошитів, але  з обмовкою  "якщо приїде  комісія і  буде питати про зошти -  то їх немає, ніхто нічого не  пише!"  Цирк та й годі!  Може  разом  переконаємо "вищесидячі органи"  що нам, вчителям -практикам,  краще знати!

Шановна Руслана!
Я,доречі,вперше чую,що зошити заборонені на уроках музики,за 15 років вчителювання!В перші роки роботи зошити велися в довільній формі,а зараз я зрозуміла,що нотатки  позитивно впливають.Записаний матеріал діти краще запамятовують . іноді замінюю програмові пісні на  власний розсуд.Розумію,що цього робити не можна,а що робити,коли дітям не цікаво вивчати ці пісні,коли поряд стільки багатющого сучасного пісенного матеріалу.Нові пісні,яких немає в підручнику,діти записують в зошити.А враження діти висловлюють,за вимогою вчителя,але ж записувати....та ще й самостійно... --  http://mysmiles.ru/super_smilies032.gif

0

21

natka написал(а):

цілком згідна! Працюю в школі 20 рік, останні три рока викоримтовуюППЗ, маю в кабінеті комп, але зошит все ж на мою думку потрібен, пора перестати перетворювати урок музичного мистецтва на відпочинок, адже ніхто не скаже що урок скажімо світової літератури це щось легковажне, і зошити там є , і твори пишуть, і вірші обов'язково напам'ять, а чим музичне мистецтво гірше, це та ж  сама культура, то чому неютак легковажати. можемо почути "без вашої музики проживуть!", а що бех хімії, фізики, військової справи не проживуть? Але ці предмети в пошані, і не приведи Господь сказати , що музика важливіша. Може ми самі в цьому винні, бо мовчимо???

Праві на 100%!!! Вчителі математики,мови,літератури,історії,географії вимагають купувати за власні кошти допоміжні посібники,зошити.А чому ми не вимагаємо,посібники будь-які полегшують роботу не тільки нам,а й дітям,розвивають уяву, звичку виконувати домашні завдання з музики. до того ж,якщо батьки витратили кошти - хай діти спробують "принести" погану оцінку!!! Дисципліна і знання залежать тільки від вимогливості педагога!

0

22

toolex222 написал(а):

Мене добиває інше: для чого дітям музична грамота? Ті, кому це потрібно, ходять в муз. школу, а от хто не повяже своє життя з музикою десь примінить в житті знання про дієзи, тоніку та половинну паузу?

Мені це теж не подобається,хоча,молодші школярі із задоволенням розвязують приклади з використанням тривалостей нот,може це їм нагадує про математику,як науку серйозну.Я даю нотну грамоту суто для ознайомлення,вважаю.що для більш детального вивчення сольфеджіо існують музичні школи.На уроках музики діти повинні якомога більше слухати гарної музики та співати,співати,співати!!!!

0

23

Із свого пед.досвіду (більше 20років) зрозуміла,що зошити дітям потрібні. З 2 по 4клас діти купують пісенники Яскулко "Вчимося співати",тому пісні,звісно,не пишемо. 3 і 4класи ведуть ще звичайні зошити,де пишемо тему уроку,якісь муз.терміни,поняття,визначення.Звичайно,багато не пишемо,але згадати попередній урок діти мають звідки.З 5 по 8класи діти купують зошити-посібники (Сидір,Островський),де є слова пісень,а прочитавши урок,діти пригадують,що було на попередньму уроці.Тому вважаю,що зошити потрібні дітям,як і на інших предметах,тим більше,що урок раз в тиждень і до наступного уроку багато чого,а то все забувається.Тому хай там "зверху" що кажуть,але я зошити вимагаю. --  :writing:

0

24

А ми завели "Щоденники музичних вражень" (звичайний зошит)

0

25

А я на уроках музыки даю детям возможность немножечко отдохнуть, расслабиться, получить удовольствие от общения с музыкой. Ведь у нас есть возможность проводить урок необычно, используя всевозможные методы и приёмы, которые учителя не  используют на обычных уроках.  Я считаю - никакие тетради не нужны на уроке музыки - если учитель сможет заинтересовать детей, сделать так, чтоб у них глаза горели, эмоции, чувства пробуждались, был интерес и желание приходить на уроки музыки; дети и так основное, нужное и интересное им запомнят. мы ж не формулы с Вами учим? Главное - научить ребёнка чувствовать музыку, выражать свои мысли и эмоции, любить её.

0

26

Зошити на мою думку потрібні з 1 по 8 класи. Я використовую друковані зошити (видавництва "Богдан"), дуже зручно: не потрібно ніякі тексти друкувати та роздавати, малеча 1-4 кл. залюбки розмальовують картинки під час слухання музики (їм подобається поєднувати приємне з корисним), додатково носити нотні зошити - там уже все передбачено(запис нотної грамоти, відомості про композиторів, і т. д.).Діти пам’ятають увесь матеріал за програмою,що не пам’ятають мають можливість повторити, гарно здають тести.

0

27

Все треба

0

28

потрібне все!! а що до вивчення нових пісень, чи не за програмою - я вирішила для себе це так: Було куплено 30 папок для файлів, ( з розрахунку 30 учнів в класі)  нові пісні роздруковую та вставляю туди.З часом набралися пісенники, які знаходяться у мене, і допомогають вже не одному поколінню.

0

29

Я тоже хочу задать вопрос о музыкальной грамоте в школе! Если она нужна то в каком объеме? если нет -то почему требуют?

0

30

А кто требует,наоборот не разрешают)))Может Вы идете по своей программе?

0



Рейтинг форумов | Создать форум бесплатно