Ось, сьогодні натрапила.
Загадки про музичні інструменти
На допомогу вчителям музичного мистецтва зібрано загадки про музичні інструменти. Пропоноване видання стане у пригоді всім, хто має справу з вихованням дітей: в першу чергу, вчителям музичного мистецтва, музичним працівникам дитсадків, студентам музичних факультетів педагогічних закладів, дітям різного віку та батькам.
Одним із завдань навчального предмету "Музичне мистецтво" є розвиток музичного сприйняття, мислення, слуху, співочого голосу, творчих здібностей учнів. Саме тому доцільним на уроці музики є використання загадок.
Загадка – короткий алегоричний опис подій, предметів, явищ, які треба впізнати, відгадати.
Загадки — це стислі твори, в основі яких лежить метафоричне запитання. Для того щоб дати на нього відповідь, потрібно вміти зіставити життєві явища на основі їх спорідненості чи подібності. Іноді ця подібність обмежується кількома або навіть однією якою-небудь ознакою,— отже, розгадування вимагає не тільки певної суми знань, а й спостережливості, кмітливості, уміння бачити спільне в конкретному й абстрактному.
Умінню відгадувати загадки в давні часи надавалося дуже великого значення,— вони було мірилом мудрості і розуму.
Виникнення загадок сягає своїм корінням в далеке минуле. Загадки створювалися самим народом і відбивають мудрість народу. Вони входили в обряди, ритуали, включалися у свята та використовувалися для перевірки знань, спритності. У далеку давнину люди використовували загадку як один із прийомів алегоричної, таємної мови.
В даний час загадки, загадування і відгадування, розглядаються як вид навчальної гри.
Загадки на уроці музики це й джерело нових знань. Багато з них розвивають кмітливість, увагу, а ще вчать розуміти музику.
Дітям подобається відгадувати загадки.
Загадки розвивають фантазію дітей. Учні активно включаються в розумову творчість.У них викликає радість і процес і результат цього своєрідного розумового змагання. Відгадування загадок загострює і дисциплінує розум, привчаючи дітей до чіткої логіки, до міркування і доказу. Розгадування загадок розвиває мислення дитини, її спостережливість, здатність до аналізу, узагальнення, формує уміння самостійне робити висновки, умовиводи.
За допомогою загадок можна створювати проблемні ситуації на уроках музики, адже кожна загадка містить нестандартне завдання, яке викликає жвавий інтерес. Крім народних загадок, можна використовувати немало авторських (створених як дорослими так і дітьми).
Як бачимо, педагогічна спрямованість у використанні загадок є очевидною. Звідси зрозуміла і їхня багатовікова життєвість і популярність у дорослих і дітей.
СТРУННІ ІНСТРУМЕНТИ
Хто з нею добре знається,
До того озивається.
А хто не в лад її бере,
Аж по душі вона дере. (Скрипка)
Десь у гаю родилася,
В хаті опинилася,
Була німа і нежива
Тепер говорить і співа. (Скрипка)
У лісі родилася,
В майстерні робилася,
А на руках плаче. (Скрипка)
Прилягла панянка
На моє плече,
Від її співанки
Аж сльоза тече. (Скрипка)
Як смичок струни торкнеться,
вона піснею озветься.
Дуже ніжну душу має,
що сміється і ридає. (Скрипка)
В лесу вырезана,
Гладко вытесана,
Поет-заливается.
Как называется? (Скрипка)
Що плаче, а сліз не має? (Скрипка)
Движенья плавные смычка
Приводят в трепет струны,
Мотив журчит издалека,
Поет про ветер лунный.
Как ясен звуков перелив,
В них радость и улыбка,
Звучит мечтательный мотив.
Его названье … (Скрипка)
Смычок на ней пиликает,
Как воробей чирикает (Скрипка)
Как будто девушка запела,
И в зале словно посветлело.
Скользит мелодия так гибко.
Затихло все: играет … (скрипка)
Чуть побольше скрипочки,
А поёт пониже,
Деревянный бочок,
Четыре струнки и смычок… (Альт)
Инструмент – как огромная скрипка.
Звук густой, как баритон.
Музыкант играет сидя.
Как, друзья, зовется он? (Виолончель)
Имя вам моё известно
Знаменит я повсеместно,
Я в оркестре – главный бас,
Потому что … (контрабас)
Музыкант смычок берёт,
К инструменту он идёт.
Назовём мы как сейчас
В оркестровой яме бас? (Контрабас)
Больше скрипки в десять раз,
Инструмент тот - ... (Контрабас)
Україну прославляє,
Хоч не знає слів,
Тугу людям розганяє
Многострунний спів.
У похід її з собою
Брав козак Мамай,
Мов ясну леліяв зброю.
Хто вона: вгадай? (Бандура)
Ой же гарно вона грає,
Кожне слово вимовляє.
Хоч і має три струни,
Та співочі всі вони.
Запитаймо у всезнайка:
- Хто це? Що це? (Балалайка)
В лесу выросла, из лесу вынесли,
На руках плачет, а на полу скачет. (Балалайка)
Треугольник, три струны –
Звуки разные важны. (Балалайка)
Заиграли 3 струны
На четыре стороны (Балалайка)
Треугольная доска,
А на ней три волоска.
Волосок - тонкий,
Голосок - звонкий. (Балалайка)
Три струны, а звук какой!
С переливами, живой.
Узнаю его в момент -
Самый русский инструмент. (Балалайка)
Звенят серебряные струны
Как будто струйки водяные,
И на волнах, качая шхуны,
Резвятся ветры удалые!
И ветер, и волну морскую —
Всё струны нам изображают,
Все звуки музыки рисуют.
Какой же это инструмент играет?
Зовут его красиво, звонко,
Но не Татьяна и не Марфа.
А звуки нежны, струны тонки.
Наш инструмент зовётся… (Арфа)
Сім доріжок в неї є
Кожна голос подає,
Як гравець торкне всі сім,
Стане весело усім. (Гітара)
Она у папы шестиструнная
Её настройка – дело трудное
И чтобы папу не расстраивать,
Её нам лучше не настраивать (Гитара)
Имеет женскую фигуру,
А позвоночник у нее –
Стальные тоненькие прутья
Вдоль тела протянуты ее.
Ее одежда вся блестит,
Гортани нет, но говорит.
По центру круг она имеет,
Словно окошко в белый свет,
Когда звучит вокруг - все млеет,
Ее так любит человек. (Гитара)
Шести- и семиструнная,
Легка и хороша,
Всегда необходимая,
Ничем не заменимая
В походах у костра. (Гитара)
А это что за чудеса?
В лесу мы слышим голоса,
Ребята у костра сидят,
Поют и на неё глядят.
Чтобы она вдруг зазвучала,
Щипни струну ты для начала.
А струн бывает семь иль шесть,
Её достоинств нам не счесть.
Всем под неё легко поётся,
Скажите, как она зовётся? (Гитара)
Этот струнный инструмент
Зазвенит в любой момент -
И на сцене в лучшем зале,
И в походе на привале. (Гитара.)
Я под счастливой родилась звездой:
Могу я быть гавайской и простой,
Но, не желая жить по моде старой,
Я стала электрической ... (гитарой)